Tar det med ro.

Sitter och spelar gitarr. Har egentligen hur mycket annat att göra som helst, men jag är helt enkelt för trött för att bry mig. Det kanske har något att göra med att jag satt uppe till klockan 03.00 med mitt svenskatal, inte vet jag.

Spelar. Det var länge sedan man använde det ordet.

När jag frågar andra esteter vad de gör så får jag ofta svaret att de skall öva, men inte ofta att de skall spela. Man övar helt enkelt för nästa spelning, nästa läxa, eller helt enkelt för att klara kraven som ställs på en; så har det kännts för mig iallalfall.

Jag längtar verkligen tills man slipper säga till folk att man skall öva. Tills man får börja spela, som jag gör nu.

Kanske det som är hemligheten med att fixa pressen, att skita i allt då och då.

(Bloggen är nu igång igen efter ett långt sjukuppehåll. Jäzz.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0